اللهم صلي على محمد وعلى آل محمد كما صليت على إبراهيم وعلى آل إبراهيم وبارك علي محمد وعلى آل محمد كما باركت على إبراهيم وعلى آل إبراهيم إنك حميدٌ مجيد



Tuesday, August 14, 2007

تاج وصلني يا رجاااااالة

علي كلام سعيد صالح في مدرسة المشاغبين مرسي انهزم يا رجااالة
وصلني تاج من حبيبتي رفقتي وحبيبه قلبي منمن والصراحه كانت اول مرة اعرف ايه اللي بيحصل بالظبط لما حبيبتي رفقه شرحتلي وفوجئت بسيل من التاجات كل ما ادخل مدونه الاقي عاملين تاج ماعلينا الحمد لله عرفت ايه اللي بيحصل بالظبط وحعمله يارب يكون صح اما نشوف بيقولوا ايه في الاسئله حستلم الان ورقه الامتحان وابتدي الاجابه
نبدا بسم الله
اسم مدونتك؟
ما نتو عارفين عباد الرحمن
لماذا اخترته ..وماهي نيتك من وراء اختياره؟
عشقي الشديد لاسم الله الرحمن والايات الرائعه في سورة الفرقان عن عباد الرحمن وصفاتهم وارجو من الله اني انا وانتوا نبقوا من عباد الرحمن دول
هل فكرت في إغلاق مدونتك؟ والسبب؟
مش معقول لالالالا مش ممكن
حتي لو اكتابت او اتخنقت منها حسيبها عسي حد يقرا حاجه فيها يستفيد وربنا يهديه نخدوا ثوابه لان يهدي الله بك رجلا واحدا خير لك من حمر النعم او خير لك من الدنيا وما فيها
صورتك في المدونة ورمزيتها ؟؟
صورتي لونها اخضر اريح لون للعين كما درست ـــ ومتهيالي الرسول صلي الله عليه وسلم كان بيحبه وعباءته خضرة ـــ ومكتوب فيها لا اله الا الله محمد رسول الله اشهر توحيدي لله واول ركن من اركان الاسلام وكمان بيها كعبه وحولها الناس تطوف وانا بحس ان هم دول عباد الرحمن وانا ايضا واضعه صورة في المدونه كعبه وناس بتطوف فعلا هم دول ضيوف الرحمن بحس انهم عباد الرحمن ناس رايحه لربنا تايبه وراجعه من غير ذنوب دا احساسي بالصورة
انا دورت كتير قبل ما احط صورة ولقيت دي بتعبر عن كل احاسيسي
لماذا دخلت عالم التدوين من الاساس؟
اول ما عرفت المجال ده قلت لنفسي ليه ما اعملش واحده اكتب فيها الحاجات المفيدة اللي بقراها والناس ممكن ما يكونوش قروها ويستفيدوا واخد ثوابهم فعملتها وبعدين لقيت اني ممكن اكتب كمان كلام من دماغي من احاسيسي والناس تعليق واستفيد منهم ونتواصل وقد كان والحمد لله
جمله قيلت لك فى وصف مدونتك؟
متهيالي كل اللي بيتقال مجاملات رقيقة من حبايبنا المدونين كنوع من التشجيع انا فاهمه دا كويس وجزاهم الله خيرا
التعليقات بالنسبه لك ,اهميتها؟
بتحسسني ان صوتي اتسمع ونوع من التعاون علي البر والتقوي
احلى بوست كتبته ...ضع اللينك , ثم اذكر لماذا؟
اي نوع من الحلاوة
كنت مبسوطه بيه يعني ولا الناس عجبها ولا ايه بالظبط
أفضل بوست قرأته؟ وضع لينكه؟
كل بوست بقرؤه بيضيفلي جديد خصوصا اني بعشق القرايه جد وبعدين انا ما بقراش لاي حد
وزي ما بيقولوا الكتاب بيبان من عنوانه لما اقرا في المدونه بوستين محترمين مفيدين اتابع المدونه دي وبوستاتها وهكذا يعني
أفضل مدونة قرأتها؟
زي ما قلت في الرد السلبق كل مدونه بتضيفلي جديد وتنمي عقلي او روحانيات تبقي بالنسبالي مفضله
حد قل أدبه فى التعليق إيه رد فعلك؟
الغي التعليق وابعتله اذا كان سايب لينك لمدونه او ايميل كلام حنين لين بيرمي كله علي تقوي الله في مضمونها اتقي الله وابقي عملت اللي عليا نهيته عن المنكر وامرته بالمعروف ولو زود اكتر مرة يبقي اهمله كانه لاشيء والنار بتاكل بعضها ولا ايه
أسوأ مدونة؟
مااعرفهاش وما شفتهاش لغايه دلوقتي
أسوأ بوست أسوأ مدون
ماعرفهوش وما شفتهوش
هيحصل ايه لإيميلك لما تموت ؟؟
الله اكبر... سلام قولا من رب رحيم
انتوا بتبشروا عليا ليه
للدرجادي زهقتوا مني ومش عايزيني علي وش الدنيا
ايميلي حيبقي طول ما الموقع مفعله واول ما يقفل الحساب ويبقي غير فعال خلاااااااااااااااااااص مات زي اصحابه
كل شيء هالك الا وجهه له الحكم واليه ترجعون
اديت الباسوورد لحد قبل كده؟
بريء يا بيه.... دا كلام ناس عاقلين برده
كانت إيه طبيعة علاقتك بيه؟
ولا اعرفه ولا عمري شفته
اسمك؟
ان ان اااااااااااااان ......... تش
دي موسيقي تصويريه لوقع السؤال عليا
انتو عارفين بقي الموقف حساس بالنسبه للبنت
امال انا عامله نيك نيم ليه؟؟؟
احنا عندنا في مصر لما واحد بيتكلم عن مراته بيسميها .....مراتي.... المدام.... الست بتاعتي ......الجماعه والاسم .. نو نو نو
كرملة
علي فكرة دا ملوش علاقه لا من قريب ولا من بعيد باسمي خالص
المشهور بيه وسط اصحابك؟
مشهورة باسمي الاصلي واحيانا بيدلعوني لو هما مبسوطين شويه كل واحد باسم مختلف خالص معرفش بيجيبوه منين
شخصيتك نوعها إيه؟
والله دا الناس اللي تعرفني هي اللي تقول بقي
بس لو فيه حاجه اقدر اقولها
انا بحب التحدي جدا جدا جدا وافضل اقاوح في الحاجه لما تحصل حتي لو ميؤس منها والناس تقولي ابعدي عن الحكايه دي ما فيش فايده منها وانا ابدا حجيبها يعني حجيبها باذن الله
وفعلا بجيبها بفضل الله
السفر بالنسبة لك؟
يااااه متعه ونفسي فيه جدا رغم ان سفري داخل البلاد وليس خارجها بس ان شاء الله حييجي اليوم واعملها
وقت فراغك بتعمل فيه إيه؟
القرايه ثم القرايه ثم القرايه لو من كتاب ماشي لو من جرنان ماشي لو من النت كتب الكترونيه ماشي
المود بتاعك؟
دلوقتي ولا علطول
والله ف الاتنين دايما حالمه بدنيا افضل من ناحيه الدنيا والدين
الاكلة المفضلة؟
والله مش قصدي التكرار بس فعلا فعلا
بموووووووووووت في المكرونه بالباشامل والفراخ البانيه
الصفات اللي أخدتها من بابا؟
للاسف انا متهيالي اخدت اكتر من ماما بس انا زي ما قلتلكوا بالتحدي شفت ان فيه صفات مش كويسه فيه وابتديت اغيرها واخد بنفسي الكويس من بابا ع الكويس من ماما واعدل واكتسب الافضل .....هيه لعل وعسي نكون احسن باذن الله
الصفات التي أخدتها من ماما ؟
الطييييبه وحسن النيه والكرم الزياده
طبعا زمانا مش عايز كده بدات اغير شويه وامشي بمبدا حرس ولا تخونش
اكتر ست حاجات بكرهها؟
يوووووة اقول ايه ولا ايه
الباميه...التخلف العقلي اللي بتجيبه المسلسلات ...عدم نظافه المكان ...الرجاله اللي ستاتها ممشياها....الغباء....ان حد يزن عليا ف حاجه انا مش عايزاها
اكتر ست حاجات بحبها؟
المكرونه بالباشامل ...االقرايه ...النظافه والتجديد والتغيير.....عمر بن الخطاب ....المخ الكبير الواسع اللي يوديك البحر ويرجعك عطشان ...السفر والبحر
الشغل بالنسبة لك؟
وجع قلب وبهدله وانا ايه اللي يخليني اعمل ف نفسي كده
انا الحمد لله مش محتاجه لا ماديا ولا روحيا ولا نفسيا ولا اجتماعيا ولا زهقيا ...ههههههههه
وقرن في بيوتكن
الانترنت بالنسبه لك؟
عالم مفتوح في الاوضه اللي انا قاعده فيها ومجال واسع جدا للقرايه
اللي محببني فيه ان اصله قرايه اي صفحه تفتحها
امرره
لحبيبه قلبي صاحبه مدونه نعم الثواب اصلها زي حالاتي ما جالهاش تاج قبل كده والباقي جاله تاجات كتير سامحوني يا حبايب قلبي

11 comments:

عصفور المدينة said...

طيب جدا وأطيب ما فيه
القراءة القراءة

BinO said...

تاج جميل
واضح أن فيروس التاجات الصيفي وصل لحضرتك
:)

ma 3lina said...

ألف مبارك على أول تاج وعقبال التاج رقم 10000

رفقة عمر said...

انتى بتحبى المكرونه بالشاميل
طيب اخبار الوزن ايه
وكل تاج وانت طيبه

Future_Preacher said...

كاراميللا
حقولك ايه
تجنني و الله
ماشاء الله لا قوة الا بالله
ربنا يكرمك و يديم عليكي نعمه
و يرزقك بأبن الحلال اللي يكون يحب المكرونة و يكره البامية يارب
تعرفي إني عرفت عنك حاجات مكنتش أعرفها
بس فيه حاجات كتير قوي كنت عارفاها عنك
وكلهم حاجات كويسة
علي فكرة أنا كمان جاوبت ع التاج
شفتي التوافق بقه انا و انتي ف يوم واحد
:)
سلام يا قمر

أمــانــى said...

وانا اقول مالهم الشعب المصرى القمح مش مكفى قولت التبذير فى العيش ده كمان طلع فى المكرونة ههههههههههههههههههههه
بتكرهى البامية مممممممممممممممممم
ممكن تاكلها تانى يوم هههههههههههههههههههههههههههههههه
بتبقى روعة على ضماناتى الشخصية ههههههههههههههههههه
بس عارفه اكتر حاجة عجبتنى
الرجالة اللى ممشياه مراته اصلهم كتتتتتتتيررررررررررر اوووووى اليومين وربنا يرحمنا من عنده
:D

Ghofran said...

عجبتني مدونتك
بصراحة..فيها حياة
:)
و اول تاج اقراه وبضحك من عفويتك فيه

قلب أبيــض said...

السلام عليكم ورحمة لله وبركاتة
بصراحة فى البداية واعذرينى
لية كل ماادخل عىلى مدونة اى حد الاقية كاتب الاكلة المفضلة
المكرونة الباشميل
والبانية
واحيانا الكشرى
وربما الفول والطعمية
ليه ياجماعة
مالها اللحمة والكوارع
داحتى الكيلو ب35جنية
والحاجة التانية اللىى هعلق عليها لسة قريها من كومنت الاخت امانى
بتقول احلى حاجة عجبتها
الراجل اللى ممشياة مراتة وراه
وبتقول كتير قوى
احم احم احم
نحن هنا
مش من العيب ان الواحد يساعد مراتة ويعملها اللى هى عاوزاة
ولكن انا بعتبر الراجل اللى ممشياة مراتة زى ما بتقول
دا اصل مش راجل
عموما
انا اسف لو كنت تدخلت فى حاجة مليش فيها
وجزاكم الله خيرا

Future_Preacher said...

كاراميللاااااااااااااا
فينك يا حبيبتي
مش باينة بقالك كتير
خير يارب
شكلك كده سايبانا و قاعدة تاكلي مكرونة لوحدك
طب احدفلنا حتة في بوست و لا حاجة
عاوزة اشوفك قريب يا كوكي
سلام يا قمر و ابقي طمنيني عليكي

اللهم سلمنا لرمضان و تسلم رمضان منا said...

ازيك يا كرملة ايه اخبارك
ردي جه متأخر بس انتي عارفة انا مبقتش ادخل كتير على النت
بس لي ملاحظة مش المفروض (عمر بن الخطاب) يكون اول حاجة في الحاجات اللي بتحبيها؟؟؟ ;)

karamella said...

جزاكم الله خيرا جميعا للردود الجميله دي
وسامحوني من التاخير انا اصلي في كرب عظيم ربنا يفرجه ادعولي وما حدش يسالني فيه ايه من فضلكم الدعاء وبس الله يعزكمولما ربنا يفرجه ابقي اقوله باستفاضه
===============
عصفورنا
شكرا والقرايه طبعا احسن حاجه ف الدنيا
======================
بينو
اصيبت بالفعل بالفيرس بتاع التاجات بس دي اول اصابه
=======
ماعلينا
شكرا بس كفايه عليا واحد الحمد لله علي كده انا قنوعه الحمد لله
==========
رفقتي حبيبتي
بمووت في المكورنه بالباشامل
والوزن الحمد لله بعد المكرونه والمحشي 60 الحمد لله
ماشي كل تاج وانتي بالصحه والسلام
ياحبيبتي
============
داعيه المستقبل
ربنا يكرمك معلش انا في كرب اليومين دول ادعيلي ربنا يفرجه عني ويبدلني بدلا منه فرح وسرور وحشوف تاجك ان شاء الله الان
============
اماني منمن حبيبه قلبي
شوفتي حته الرجاله اللي المدام ممشياهم اظن دي مش عندكم ف الجنوب مش كده ولا دي تبقي عيبه كبيرة جوي
هههههههههههههه
==========
ربيع
شكرا للرد الجميل والمجامله الرقيقه دي
مين ؟
انا؟
عفويتي؟
امممم
==========
قلب ابيض زي الفل
حلوة اللحمه لكن الكوارع يع يع يع
لكن بالنسبه للرجاله اياهم مش عبب المساعده لكن اقصد اللي مالوش راي ولا شخصيه
اعوذ بالله منهم
============
حبيبتي اناديكي باه مش عايزة اقول اسمك انا عرفتك نقول بتاعت رمضان
ربنا يكرمك ويعزك
وعندك الف حق حبيبي عمر بن الخطاب لازم يكون اول حاجه بس علي راي ربيع دا من العفويه